Skinners šlapou do barefootů
Značka Skinners, která na trhu uspěla s unikátními ponožkobotami, rozšiřuje po šesti letech sortiment o barefoot obuv. Očividně jde o správný krok – cílovou částku crowdfundingové kampaně na Hithitu vybrali během necelých osmi hodin.
Brněnská značka Skinners, kterou v roce 2016 založili Petr Procházka a Michaela Steinhauser, zaujala převážně na světovém trhu se svým originálním hybridem mezi ponožkou a botou. Inovativní a multifunkční obuv respektuje přirozenou anatomii chodidla a přináší radost z chůze, běhu, či jiného pohybu (např. Petr ve Skinnerskách nedávno šlapal na Mt. Everest).
Nyní značka, o níž se více dozvíte v našem dřívějším rozhovoru s Michaelou, po bezmála ročním vývoji doplní portfolio o Skinners Walker – moderní barefoot boty uzpůsobené k chůzi ve městě, u kterých kromě funkčnosti a kvality sází zejména na design. „Chtěli jsme vytvořit takové barefooty, ve kterých by se člověk nemusel stydět jít na rande,“ popisuje Petr Procházka prvotní impuls k výrobě.
Zakladatelům Skinners na trhu chyběly barefooty, které by nedělaly kompromis mezi kvalitou, funkčností a vzhledem. „Spousta klasických bot na trhu je sice hezká, ale zcela nefunkční. Na druhou stranu většina modelů barefoot obuvi není uzpůsobena pro celodenní nošení ve městě, nebo nevypadá dostatečně lichotivě. Lidé se tak často kvůli komfortu a estetice při chození ve městech uchylují k chození v běžecké obuvi. Neuvědomují si ale, že tato obuv je konstruována pro běh, nikoli pro chůzi, a nohu tak ve výsledku spíše přetěžují,“ vysvětluje Petr, který je sám držitel několika mezinárodních ocenění za design včetně prestižního ocenění Red Dot.
Skinners Walker plní všechny parametry plnohodnotné barefoot obuvi. 4,5mm tenká flexibilní podešev s nulovým dropem mezi patou a špičkou, dostatek prostoru pro prsty v přední části v kombinaci s vyjímatelnou stélkou podporuje přirozenou anatomii těla. „Bota je nástroj, který se má přizpůsobit noze, ne noha botě,“ říká Petr. Vlastní barefoot obuv připravovali od března loňského roku a její podobu konzultovali s ortopedy a fyzioterapeuty. Z průzkumů vyplývá, že nepadnoucí a nekvalitní obuv způsobuje zdravotní problémy až polovině populace. Stát může nejen za špatnou klenbou chodidla, vbočenými palci a kladívkovými prsty, ale také za bolestmi hlavy a migrénami.
Barefooty jsou vhodné do kanceláře, kina i na sportovní aktivity. „Velkou výhodou je použití organického udržitelného materiálu tencel uvnitř boty. Toto přírodní vlákno je vyrobeno z celulózových vláken eukalyptu a působí dvojím termoregulačním účinkem, a to v závislosti na ročním období. V teplých měsících vyniká výbornými chladicími schopnostmi, naopak v zimě příjemně zahřeje. Pro svou hebkost a bezkonkurenční kvalitativní vlastnosti je často využíván na prémiových matracích. A přesně tenhle pocit jsme do bot chtěli přenést. Za cíl si totiž klademe naučit lidi, aby se stejně, jako se v poslední době začali učit důležitosti spánku, naučili i důležitosti vhodného obouvání,“ doplňuje.
Stejně jako dříve s ponožkobotami, zamířila značka i s barefooty na Hithit, aby mohla s pomocí dárců naplno rozjet výrobu. Zajištění dostatečného množství předobjednávek na produkt pomůže firmě nejen s výrobou, ale umožní i nadále zůstat nezávislou na externích investorech a jiných finančních institucích. Cílovou částku 550 tisíc korun vybrali během necelých osmi hodin. Po sedmi dnech sbírky lidé přispěli více než 2,9 milionů korun a 32 dní před ukončením kampaně vybrali již 528 % cílové částky.
Přestože se jedná o českou značku, která by si přála vyrábět lokálně, není tomu tak. „Nedostatečné technické zázemí a kapacity pro výrobu nás donutili se poohlédnout po výrobě jinde. Od Itálie, kde jsme botu doladili a odkud odebíráme kůže z místních produkcí pro výrobu, nás cesta zavedla do Portugalska, kde se nachází nejmodernější zázemí pro výrobu kožených bot. Díky místní výrobě se nám podařilo opět vytvořit unikátní produkt, se kterým máme celosvětové ambice,“ říká Petr a dodává, že načasování domluvy s výrobci bylo velmi šťastné. Covid totiž přinutil spoustu výrobců bot vrátit svou výrobu z Asie zpátky do Evropy a nyní už by je jako nové klienty nepřijali.
Skinners Walker jsou momentálně dostupné za zvýhodněnou cenu na portálu Hithit v bílé, černé, růžové a dalších barevných variacích ve velikostním rozpětí 36–46. Zakladatelé doufají, že v budoucnu bude možné si Skinnersky pořídit ve vlastní kamenné prodejně.
Zdroj: Skinners