Značka Bagind mění vizuální identitu
Po čtyřech letech fungování česká značka Bagind mění logo, ale i celkový branding. Již více jak čtyři desítky tisíc zákazníků spolu s jejími koženými výrobky vykročily za dobrodružstvím na celý život.
Značka Bagind od roku 2017, kdy ji mladý cestovatel a podnikatel Lukáš Matějček založil, stále roste. Za dobu svého působení vyslala do světa více jak 40 tisíc výrobků, expandovala na slovenský trh, provozuje čtyři kamenné prodejny, k nimž brzy přibyde další v Plzni, a dále rozšiřuje sortiment a navazuje nové spolupráce. Letos cílí na stamilionový obrat. Nyní se rozhodla změnit svou vizuální identitu, která se promítla nejen do loga, ale také vzhledu webu, prodejen či packagingu. Vizuální pojetí brandu bylo doplněno také o nový slogan: Dobrodružství na celý život. Ten vystihuje směr značky, ale také poukazuje na kvalitu produktů.
Nové logo přichází ve dvou verzích a sestává ze širokého, čistého bezpatkového fontu, kterému dominuje symbol kompasu. Ten představuje zdánlivou nekonečnost noční oblohy, ale také volnost a otevřenost i dobrodružství. „Změna vizuálu je úzce spjata s vizí značky, která se nově neupíná jen na Indii, ale na celý svět. Cílem je sdružovat nadějné lokální výrobce z celého světa a dostávat jejich unikátní tvorbu mezi ty, kterým se líbí,“ vypráví o potřebě změny Lukáš Matějček.
Grafický designér Zdeněk Šemro, zakladatel studia Obscuro, k redesignu říká: „Snahou bylo vytvoření silného logotypu doplněného o symbol znázorňující dvě myšlenky, dobrodružství a propojení či spojení. Nakonec jsme se rozhodli pro symbol, který v jeden moment dokáže znázornit kompas, ale také hvězdu. Ať už se díváme na hvězdy z Indie, Kolumbie nebo České republiky, díváme se na stejné nebe.“
A protože Bagind vyznává hodnoty, mezi které patří transparentní lokální výroba, poctivost, odpovědný přístup k výrobě i okolí, prozákaznický přístup a přátelství, které se prolíná napříč komunikací se zákazníky i samotnými výrobci, projde změnou také web. Ten dá nově vyvážený prostor všem novým výrobám, jejich specifikům a příběhům jednotlivých výrobců. Bude navíc ukazovat novou výrobu v číslech tak, aby měl zákazník možnost vidět, co konkrétně jeho nákup znamená pro výrobce, místní komunitu a životní prostředí.
I přes jazykovou bariéru Lukáš osobně navázal spolupráci již s druhým výrobcem. Po Dennisovi z Indie, jehož vlastnoručně ušitý batoh z kozí kůže stál u zrodu Bagind, si plácl s 29letým Lindermanem, kterého při svých cestách potkal v městečku Villa de Leyva v kolumbijských horách. Ten na malém prostoru obchůdku své tety vyráběl batohy z hovězí kůže a canvasu. K rozšíření výroby by ale pravděpodobně nedošlo bez pomoci zákazníků, kteří k jejímu odstartování přispěli v crowdfundingové kampani, ve které se vybralo více než 400 tisíc korun na nákup potřebných strojů a na zaplacení dalších 15 výrobců.
První kolumbijskou kolekcí značka započala novou éru. Ve složení produktů se poprvé využívá i jiného materiálu než kůže. Odolný canvas nabízí spoustu dalších možností v jejich výrobě a vzhledu. A je to vůbec poprvé, kdy design výrobků nevznikal čistě v Lukášově hlavě – stojí za ním designér a zároveň kreativní ředitel Bagind Filip Hieke.
Aktuálně Bagind nabízí více jak 200 výrobků v 9 barevných provedeních. Jako zatím poslední do palety přibyla zemitá olivová barva, která je spolu s tmavě hnědými detaily charakteristická pro novou kolekci MASH. Lukáš říká, že je to tak trochu experiment. „Poprvé zákazníkům totiž představujeme kousky s barevnou dvojkombinací, přičemž hnědé části produktů mají jiný odstín, než na jaký byli u nás do této doby zvyklí.“
Lukáš Matějček se naplno věnuje vedení a rozvoji firmy, ale samozřejmě zůstává i u cestování. Za celý život navštívil 49 zemí, zážitky z cest vyprávěl na přednáškách, ale o některých z nich se dočtete také v jeho knize Dobrodruh z paneláku, jejíž pokračování aktuálně chystá. Prozradil, že má rozepsaný i třetí díl. Uvidíme, jestli jeho kroky povedou do země, kde objeví další „zlaté ručičky“. Jistý potenciál k další expanzi výroby vidí např. v Portugalsku. Co se týče prodeje, rád by v budoucnu k českému a slovenskému přidal trh německy mluvících zemí.
Zdroj: archiv značky Bagind