• Lifestyle  • Značka KLIMCHI otevřela svou první prodejnu, a to na prestižní pražské adrese 

Značka KLIMCHI otevřela svou první prodejnu, a to na prestižní pražské adrese 

Česká sklářská značka KLIMCHI otevřela svou první kamennou prodejnu, a to na jedné z nejlepších pražských adres – v hotelu W Prague na Václavském náměstí.

Česká značka skla KLIMCHI existuje na trhu pět let, dováží do více jak 80 zemí a blýskla se i v Hollywoodu, když se její ikonický hobnailový džbán loni objevil ve filmu Barbie. Nyní otevřela první kamenný obchod. „Otevření naší první kamenné pobočky v Praze na Václavském náměstí vnímám jako symbolický dárek k našim pátým narozeninám a zatím největší milník v historii KLIMCHI. Tento krok je pro nás klíčový, protože nám umožní nabídnout našim zákazníkům přímý kontakt s naším světem skla a prohloubit jejich zážitek s našimi produkty,“ uvedl zakladatel značky KLIMCHI Lukáš Klimčák

Butikový obchod najdete v někdejším Grand Hotelu Evropa, který po renovaci před několika dny otevřel pod globálně uznávanou značkou Marriottu W Hotels. Prodejna v secesním skvostu v centru Prahy má potenciál být dobrým strategickým bodem celé značky. Interiér butiku navrhla architektka Sarah Myslíková ve spolupráci s Františkem Jungvirtem, designérem a kreativním ředitelem značky KLIMCHI. Společně vytvořili vzdušný a dynamický prostor s plynulým přechodem výlohy do interiéru. Zakulacené police se rozprostírají až ke stropu a maximalizují výstavní plochu, zatímco neutrální barevnost interiéru nechává vyniknout barevnému sklu. Zlaté detaily a živé květiny podtrhují luxus butikového prostoru. Obchod má vstup jak z náměstí, tak z lobby hotelu.

V obchodě najdete to nejlepší z ručně foukaného skla, co značka na trhu nabízí. Je to například kolekce Royal Marika, Felicity, Linea či Monochrome a samozřejmě nechybí nejznámější kolekce značky – Hobnail. Vedle džbánů, sklenic, mís či váz jsou zde k dostání také svíčky a dvě speciální edice ručně foukaných vánočních ozdob, které navrhl František Jungvirt. 

„Kombinujeme dlouholetou tradici českého sklářství s moderním designem, což nám umožňuje oslovovat širokou škálu zákazníků. Naše kolekce, jako například populární Hobnail, jsou navržené tak, aby reflektovaly současné trendy, ale zároveň zůstaly nadčasové a kvalitní,“ líčí Klimčák.

Sílu českého skla vidím právě v možnostech zušlechťování a obrovské, často lokální, tradici. Nesnažím se tedy vymýšlet nic nového, ale naopak zachovat to nejlepší, co zde historicky máme. Má tvorba se točí okolo oživování a udržování starých sklářských technik, kterým se snažím dávat nový kabát v podobě moderního tvarosloví,řekl František Jungvirt v našem dřívějším rozhovoru

Na sklo je ve W Prague možné narazit i uvnitř hotelu – v restauraci, prostoru W Lounge v nově přistavěné části hotelu či v hotelovém baru Minus One. A také v hotelových pokojích. To je podle nás velmi dobrá strategie, jak (nejen) turisty přimět k tomu, aby zavítali do prodejny a pořídili si vlastní designový kousek. 

„KLIMCHI se úspěšně etablovala na mezinárodním trhu a dodáváme do více než 80 zemí světa, kde máme silné partnery, zejména ve Velké Británii, kde jsme dosáhli výrazného úspěchu. I na českém trhu vnímáme rostoucí zájem o kvalitní design, a to nás velmi těší,“ shrnuje úspěchy pětileté existence značky její zakladatel, který začínal budovat firmu prakticky od nuly v rodinné sklárně v Kamenickém Šenově.

Podnikání rozjel krátce před covidem a od té doby jen roste. Z prvního obratu v hodnotě osmi set tisíc na osm milionů v roce 2020 až na loňských 41 milionů. Letos míří na 45 milionů. Aby se přiblížil domácím zákazníkům, spustil v roce 2021 český e-shop. Aktuálně klientela z Česka čítá přes šestnáct procent celkového obratu společnosti. V budoucnu se značkou plánuje posílit mimo jiné na americkém trhu. 

Zdroj: Peter Fabo