• ppl talk  • Andrea Kopalová: „Rozhodly jsme se jít přirozenosti naproti a ukazovat ženám, že každé tělo je krásné.“

Andrea Kopalová: „Rozhodly jsme se jít přirozenosti naproti a ukazovat ženám, že každé tělo je krásné.“

Elegantní, reprezentativní, nepřehlédnutelná, taková je česká značka Paon, jejíž produkty vznikají z udržitelných certifikovaných materiálů a dodávají ženám pocit sebevědomí, krásy a pohodlí. Více o značce, její filozofii, nové kolekci a plánech prozradila spoluzakladatelka Andrea Kopalová.

Paon, značku (nejen) spodního prádla, která spojuje design a udržitelnost, založily v roce 2016 Andrea Kopalová a Togi Roštínská Burmaa. Myšlenka značky vznikla v souvislosti se zadáním seminární práce, kterou zpracovávaly během bakalářského studia na Newton College. „Ještě teď si pamatuji, jak jsme budovaly Paon po kavárnách, nejraději jsme měly kavárnu Studia DVA,“ vzpomíná na podnikatelské začátky Andrea. „Podobně punkově jsme pokračovaly první rok. Prádlo a materiály jsme si například předávaly se švadlenou ve školní skříňce a zákaznice si párkrát přišly vyzkoušet prádlo i k nám na školní toalety.“ Dnes si zákaznice mohou prádlo přijít vyzkoušet do pražského showroomu v Žitné ulici.

V průběhu pěti let se značka zformovala a vyspěla – a spolu s ní i její majitelky. „Zakotvil se náš styl – z rebelek jsou ženy s jasnou představou toho, co chtějí. Dospěly jsme i my. Určitě se teď méně nervuji a dokáži mnohem více situací vnímat s nadhledem a tím, že každá komplikace má nějaké reálné východisko. Upustily jsme také od původního plánu věnovat se pouze spodnímu prádlu pro ženy, máme také pánské spodní prádlo a pyžamové sety.“ Nabídku doplňují podvazky, body a plavky.

Přírodní materiály a lokální výroba

Při výrobě využívají certifikovaná bambusové vlákno s příměsí elastanu, bez chemikálií a karcinogenů. Benefitem bambusu je to, že je hypoalergenní, antiseptický, velmi dobře nasává vlhkost, odolává bakteriím a zápachům a je vhodný i pro osoby s velmi citlivou pokožkou. Dalším důvodem proč nosit bambus je jeho termoizolační schopnost, která je dána strukturou vláken. To se hodí jak v zimním období, tak v letních dnech. V zimě vás bambus zahřeje a v létě naopak ochladí. Dále používají biobavlnu či udržitelnou krajku.

Výrobky dosud nechávaly šít v dílně ve Štramberku, ale letos výrobu rozšiřují. „Navázaly jsme spolupráci ještě s jednou výrobou na spodní prádlo a přinejmenším ještě s jednou další navážeme, říká Andrea. „Švadleny máme aktuálně dvě, paní Elenu a Rebeku. Rebeka nám už přes půl roku pomáhá s přípravou nových produktů. Společně vždy připravíme nákres střihu a pak k němu vybíráme materiál a jeho barevnost. Následně se objednají materiály a paní Elena šije vzorky.“

Myslí na ženy v každé životní fázi

Paon se snaží vybavit zákaznice do každé etapy jejich života. I proto nedávno vypustily kolekci kojicích braletek z přírodních materiálů, které jsou stylové, pohodlné a zároveň rafinované.

„Ač se to nemusí zdát, tyto tři produkty jsme připravovaly od loňských Vánoc,“ říká Andrea. „Detailně jsme si dělaly průzkum různých střihů a materiálů vhodných právě na kojicí podprsenky a já jsem ráda, že jsme je konečně našim zákaznicím mohly představit. I když zcela počítám s tím, že se jedná o první generaci. Chceme tyto produkty do budoucna neustále vylepšovat i pro ty nejnáročnější potřeby maminek,“ dodává k braletkám, které už teď zaznamenaly velký zájem.

Dalším přírůstkem do sortimentu je pyžamová kolekce, která je z modelového vlákna a je dostupná ve třech originálních sadách. „V době pandemie jsme šly zákazníkům naproti a připravily jsme pro ně pyžamový set, který mohou nosit i přes den. Takže ideální na home office ☺“ Zákaznice mohou vybírat ze županu, pyžamového setu trička a kalhot nebo šortek a spací masky s bambusovo-lněným flísem uvnitř.

Jak pandemie ovlivnila chod značky? „Minulý rok jsme měly velké komplikace s materiály a výrobou. Nic nešlo podle plánu. Musely jsme úplně předělat letní kolekci, protože materiály, se kterými jsme počítaly, jednoduše nebyly k sehnání a vše bylo maximálně vyprodané. Musely jsme se tedy přizpůsobit a vytvořit ji z toho, co mají dodavatelé aktuálně skladem. Před Vánoci nás pak výrobně poznamenala podzimní vlna covidu a objednávky se šily s několikatýdenním zpožděním, což rozhodně před Vánoci nebylo ideální. Nicméně jsme se z toho oklepaly a letos se začínáme na vánoční objednávky připravovat už teď a pořádně se zásobíme.

Každá jiná, všechny krásné

Cílem Paonu je vyzdvihnout přirozenou krásu a odstranit ideály, se kterými se můžeme setkávat třeba na sociálních sítích. Myslím si, že naučit se cítit ve svém přirozeném těle je cesta. Stejně tak to bylo i u nás s Togi. Pár let nazpět jsme se dostaly do bodu, když už jsme nechtěly na přání modelek retušovat strie, celulitidu nebo další ‚nedokonalosti‘, nechtěly jsme prodávat spodní prádlo na tělech, které vlastně takhle nevypadají. Řekly jsme si tedy, že se budeme snažit jít té přirozenosti naproti a ukazovat ženám, že každé tělo je krásné. S čímž se pojí i naše motto Každá jiná, všechny krásné.“

Tuto myšlenku ukázaly ve spolupráci s iniciativou Tělo s příběhem. „Projekt mě zaujal od první chvilky, kdy jsem Kačku a Lucku zaznamenala, tuším, že to bylo v DVTV. Proto jsem je oslovila a nabídla jim spolupráci na focení, kde jsme vybraly pět příběhů krásných a odvážných žen, které jsme nafotily v našem prádle. Jejich příběhy jsme pak vyprávěly u nás na Instagramu a na blogu.“

Jejich zákaznice jsou ženy, které se chtějí cítit ve spodním prádle dobře, pohodlně a své. „Ačkoliv spodní prádlo není pro druhé lidi viditelné, tak alespoň pro mě je ten pocit důležitý a rozhodně mě podporuje v tom, abych se cítila každý den o maličko lépe,“ dodává Andrea. Sebevědomé ženy si vybraly i na spolupráci. Vlastní prádlo si spolu se značkou navrhly Sharlota, Cara a Petra Mácová. „Byla to rozhodně výzva s holkami společně vytvořit jejich vysněné prádlo a rozhodně bych se v budoucnu nebála do takové spolupráce opět jít, jelikož měla rozhodně úspěch.“

Do konce roku podobné spolupráce ale neplánují a chtějí se soustředit na stávající kolekce a na to, co pro své zákazníky připravují. „V příštím roce chceme naše produktové portfolio rozšířit o nové produkty nejen z řad spodního prádla. Chceme se také více zaměřit na různé technologie, kterými je spodní prádlo vyráběné, v tom vidíme hodně naši budoucnost,“ prozrazuje Andrea a na otázku expanze do zahraničí odpovídá, že se jí v budoucnu nebrání, ale zatím ji neplánují.

Na závěr jsme se Andrey zeptali, co má na své práci nejraději. „Její různorodost a barvitost. S každou kolekcí se nám otevírá krásný svět, ve kterém vždy chvíli zůstaneme, a pak se přesuneme jinam. Jsem také pánem svého času, což je skvělé, protože si práci mohu plánovat podle aktuální potřeby, na druhou stranu to ale znamená, že nemám žádnou stopku.☺ Baví mě také pracovat s lidmi, kteří mají podobné zapálení jako já, a dle toho si také utváříme náš Paon tým,“ uzavírá rozhovor Andrea Kopalová.

Zdroj: archiv značky Paon