• Fashion News  • Fjällräven přichází s kolekcí vyrobenou z posledních kousků materiálů

Fjällräven přichází s kolekcí vyrobenou z posledních kousků materiálů

Značka Fjällräven přichází s kolekcí pod názvem Samlaren, jejímž prostřednictvím chce dát nový život odstřižkům a zbytkovým materiálům z výroby a podpořit tak myšlenku cirkulární ekonomiky. Jedinečná limitovaná kolekce nabídne inovované varianty oblíbené bundy Greenland Jacket a batohu Kånken či originální totepack tašku a praktickou kšiltovku.

Udržitelnost, recyklace a inovace k Fjällräven neodmyslitelně patří už od počátků jejího vzniku. Nyní se chce značka posunout zase o kousek dál, a proto představuje novou kolekci Samlaren – jde o švédský výraz, který v překladu znamená „sběrač“. Tato řada oblečení v sobě silně zrcadlí závazky společnosti vytvářet nadčasové a kvalitní produkty bez zbytečného plýtvání materiálem a vytváření odpadu. Všechny novinky budou dostupné od března online.

Všechny produkty z kolekce Samlaren – poznáte je podle originálního loga – jsou vytvořeny ze zbytků materiálu G-1000 z šicích dílen Fjällräven, které jsou pečlivě poskládány do originálních barevných kombinací. Jednotlivé kusy jsou stejně odolné, funkční a spolehlivé jako jejich klasické varianty, získávají však přidanou hodnotu díky jedinečnému designu a použití upcyklovaných materiálů. Zajímá vás, jaké kousky v kolekci najdete?

Samlaren Jacket

Touto bundou vzdává Fjällräven hold tradičním hodnotám a zároveň moderním přístupům. Vychází z bundy Greenland Jacket, která spatřila světlo světa již v roce 1968 a byla vytvořena z materiálu G-1000, původně vyvinutého pro výrobu stanů. Nové, neotřelé barevné provedení ji proměňuje v jedinečný kousek, který uchvátí jak milovníky přírody a dobrodružsví, tak fanoušky osobitého stylu a udržitelné módy. Samlaren Jacket má pohodlný střih, který poskytuje optimální svobodu pohybu, praktickou kapuci a zip krytý légou na patentky. Dámská varianta má na přední straně čtyři kapsy s klopou, pánská má dvě kapsy s přístupem zhora i zboku. Obě bundy vycházejí v limitované, číslované edici. Počty kusů jednotlivých variant se liší v závislosti na dostupnosti zbytkového materiálu. Některé barevné kombinace jsou k dostání dokonce pouze v desítkách kusů.

Samlaren Kånken

Když v roce 1978 Åke Nordin navrhnul dnes již ikonický batoh Kånken, záměrně zvolil hranatý tvar, aby se daly do hlavní komory pohodlně uložit školní desky a aby bylo při jeho výrobě produkováno co nejméně odpadu. Inovovaná varianta Samlaren Kånken má stejný střih, na první pohled ale zaujme originálním řešením na přední straně. Jsou zde hned čtyři kapsy – dvě na zip, jedna s klopou a jedna otevřená. Nechybí ani dvě tradiční ploché kapsy na bocích. Všechny kapsy jsou přitom vyrobeny ze zbytků materiálu G-1000 z výroby jiných produktů. Batoh má mírně polstrované zádové popruhy a krátká ucha pro nošení v ruce. Od každé barevné varianty je vyroben omezený počet v řádech stovek kusů.

Samlaren Totepack

Jednoduché linie, žádné zbytečné detaily a využití zbytkových materiálů z výroby – Samlaren Totepack rozhodně nadchne všechny milovníky minimalismu, kterým záleží na přírodě a životním prostředí. Navzdory svým kompaktním rozměrům nabízí taška velmi velkorysý prostor, vejdou se vám do ní věci do práce, na cvičení i na celodenní výlet. Má jednu hlavní kapsu, vnitřní malou kapsičku na patentku a plochou otevřenou kapsu na přední straně. Díky dlouhým i krátkým uchům se dá pohodlně nosit jak v ruce, tak přes rameno. Každá barevná varianta je vyrobena v omezeném počtu kusů.

Samlaren Cap

Kšiltovku Samlaren Cap využijete během letních dní na cestách do přírody i do města. Kromě toho, že vás ochrání před slunečními paprsky, budete mít z jejího nošení i dobrý pocit, neboť je vyrobena z odstřižků materiálu z výroby jiných produktů. Čepice je odolná, ale zároveň lehká a velmi skladná, takže ji snadno schováte do batohu nebo do kapsy u bundy. Upravit a přizpůsobit podle svých potřeb ji můžete pomocí přezky na zadní straně. Od obou barevných variant je vyrobeno zhruba dvě stě kusů.

Zdroj fotografií: archiv značky Fjällräven

Marketing manager