• Fashion News  • Jak módní značky reagují na pandemii koronaviru?

Jak módní značky reagují na pandemii koronaviru?

Pandemie koronaviru změnila celý svět, ten módní nevyjímaje. V Itálii se COVID-19 objevil už během Milan Fashion Week. To ovšem ještě málokdo tušil, s jakou silou zasáhne tento nebezpečný koronavir v Itálii, v zemi, kde je obrovská koncentrace světových módních značek. Nyní, v této těžké době, kdy se virus rozšířil do celého světa, se ten módní spojil a vydal se na nelehkou cestu s cílem pomoci zdravotníkům v boji se zákeřným virem. Módní společnosti nic nezastaví, ihned začaly reagovat na naléhavou výzvu lékařů. Byla nouze o roušky, masky, pláště a dezinfekční gely.

Šití plášťů, roušek a výroba ochranných masek a dezinfekčních gelů

Jednotlivé společnosti začaly ve svých ateliérech, továrnách a dílnách určených původně pro své luxusní značky, okamžitě šít roušky a ochranné obleky. Masky se snaží společnosti nakoupit v Číně s podporou svých tamních dodavatelů. Skupina Kering pro Francii vyrobí miliony roušek a zdravotnických kombinéz.

Společnost H&M sáhla po reorganizaci dodavatelského řetězce za účelem výroby ochranných pomůcek nemocnicím a zdravotnickým pracovníkům po celém světě. Roušky vyrábí i španělská značka Zara, která spadá do oděvního gigantu Inditex. Zdravotníkům ve Španělsku nabízí i ochranné obleky, které jim pomohou v boji proti koronaviru. Společnost Mango darovala masky do španělských nemocnic.

Švadleny Chanel a Dior se pustily do šití ochranných roušek, aby čelily koronavirové krizi ve Francii. Dior oznamuje znovuotevření ateliéru v Redonu a zavazuje se pomáhat a chránit všechny, kdo jsou v první linii. Gucci a Prada jsou jen některé ze značek zapojených do výroby antivirových roušek a ochranných plášťů určených pro zdravotnická zařízení v Itálii. Canada Goose vyrábí uniformy a pláště pro zdravotnické pracovníky po celé Kanadě.

Burberry se snaží usnadnit dodávku chirurgických masek, ochranných roušek a plášťů zdravotnickému personálu a pacientům ve Velké Británii. Burberry převádí továrnu, která vyrábí jejich ikonické trench coat Burberry v Castlefordu, na výrobu oděvů a roušek, financuje také výzkum na vakcínu University of Oxford. Společnost Sandro vyrábí opakovaně použitelné roušky. 

Značka Wolford spolu s několika textilními společnostmi v Rakousku je též aktivní ve výrobě roušek. Jako značka společnosti Fosun International Holdings Limited je značka Wolford zapojena do globálního programu na ochranu proti virům. Skupina Zegna věnuje část výrobních linek svých závodů v Itálii a Švýcarsku na výrobu roušek.

Značky, které patří pod koncern LVMH, se aktivně zapojili do boje s COVID-19. LVMH  kromě distribuce masek z Číny zajišťuje i šití roušek, produkci parfému vystřídala výroba gelu pro dezinfekci. Společnost finančně podporuje i trh. Moët Hennessy USA poskytla finanční dary komunitě barů a restaurací, která byla touto krizí zasažena.

Pomoc Itálii

Na pomoc těžce zkoušenému italskému zdravotnictví přispěchaly všechny italské značky, které věnovaly jak nemalé finanční dary vybraným nemocnicím, tak nemocnice podporují šitím roušek, ochranných plášťů a sháněním masek a respirátorů. Italským nemocnicím poskytly finanční podporu například Giorgio Armani, Valentino Garavani a Giancarlo Giammetti, Ratti, Moncler a dále luxusní skupina Capri Holdings Limited a francouzská skupina Kering. Do pomoci se zapojila i samotná Donatella Versace a její dcera Allegra. Mezi charitativními iniciativami vyniká na Instagramu dvojice Chiara Ferragni a Fedez.

#GucciCommunity je vyzvána, aby poskytla dar prostřednictvím funkce „darování“ v příbězích na Instagramu @gucci. Mnoho značek vsadilo na charitativní předměty, například Pinko nabízí tričko „Italia Ti Amo“, peníze z prodeje budou putovat na pořízení testů italským nemocnicím. Společnost Vestiaire Collective pořádá luxusní charitativní výprodeje. 100% výtěžku z prodeje na webových stránkách Trussardi bude věnováno CESVI na podporu nákupu respirátorů a plicních ventilátorů. Všechny iniciativy na podporu Itálie naleznete zde.

Na pomoc aktuálně nejvíce ohroženému New Yorku vznikla iniciativa gofundme.com/f/us-relief-covid19.

Foto: Vogue.it, Facebook LVMH