• Fashion News  • Kapsulová kolekce myslí na udržitelnější budoucnost módy

Kapsulová kolekce myslí na udržitelnější budoucnost módy

Slovo udržitelnost se drží v popředí a začíná se prolínat do našich životů. Mění se naše myšlení a spolu s ním následuje uvědomělost a pocit zodpovědnosti. Každý z nás může udělat malý krok nebo velký, ale každý se počítá. Přesně takovým směrem směřuje také internetový módní e-shop Zalando, který se spojil s devíti skandinávskými značkami a představuje exkluzivní udržitelnou kolekci dámského oblečení s názvem Malé změny. Velký dopad. od Zalanda. 

Právě nyní Zalando nabízí přes 20 000 produktů označených štítkem udržitelnosti od více než 240 různých značek. Devět z těchto značek bylo osloveno ke spolupráci, jejíž výsledkem je ona kolekce: Blanche, Bruuns Bazaar, Designers Remix, Filippa K, Han Kjøbenhavn, Holzweiler, House of Dagmar, Libertine Libertine a Won Hundred.

Těchto devět skandinávských značek, obecně považovaných za vůdčí jména v oblasti udržitelné módy, bylo postaveno před výzvu dát dohromady soudržnou, uvědomělou kolekci, která ovšem nesleví na designu ani kvalitě. Při výrobě této kolekce o 70 kusech se tedy nezapomnělo na lepší materiály, sociální aspekty a techniky zpracování méně náročné na zdroje.

Každá značka přinesla do projektu svůj vlastní uvědomělý přístup a s ním i neotřelou řadu udržitelných materiálů a procesů. Za použití méně pesticidů a méně vody tak vznikla kolekce složená z tkanin jako je organická bavlna, trvanlivý triacetát, 100% recyklovaný polyester s potisky certifikovanými OEKO-TEX. Kolekce je dobrým základem šatníku, který vydrží: lehké, rozevláté šaty, obleky, odolný denim i lehké bundy, a to vše v paletě módních, tlumených barev. Rozmanitost stylů umožňuje nositeli kousky kombinovat a utvářet tak svůj jedinečný styl, který vydrží po několik sezón.

Vzniklá kolekce plynule navazuje na první udržitelnou kampaň společnosti Zalando a na říjnové zveřejnění jejich nové strategie udržitelnosti na rok 2023 nazvané do.MORE. Součástí strategie do.MORE bylo i uznání, že společnost sama je součástí problému a nyní se chce podílet na jeho řešení. Zalando má potenciál sehrát důležitou roli při řešení základních problémů udržitelnosti tak, že využije svého dosahu či technologií a stane se lídrem při navazování spojení potřebných k transformaci průmyslu. Malé  kroky. Velký dopad. Od Zalanda. vidí Zalando jako platformu, která využívá svého vlivu k propojování důležitých hráčů na poli udržitelnosti a iniciování spolupráce za dobrou věc.

S čistým svědomím můžete prozkoumat a objevit celou kolekci. K dostání je pouze online na zalando.cz.

Zdroj fotografií: archiv značky Zalando

Marketing manager