MONDAILY: Módní apokalypsa
Dnešní Mondaily bude trochu jiné. Nejde totiž o novinky každé značky zvlášť, ale všech společně. Protože teď v tom jsme všichni dohromady a naším heslem by mělo být – insvestujte do kultury, ne do spotřeby.
Pomoc, kde je potřeba
Francouzská společnost LVMH, zastupující kosmetické značky jako Guerlain nebo Christian Dior, začala vyrábět dezinfekční gely ve velkém. Veškerou produkci věnuje zdravotnickým autoritám Francie. H&M, luxusní skupina Kering a mnoho dalších pro tyto autority zase vyrábí nebo daruje roušky a zdravotnický materiál. A o nekonečné pomoci českých značek s šitím roušek ani mluvit nemusíme.
Někteří ale své aktivity odsouvají
Značka Chanel uzavřela veškerou výrobu a dlouho očekávaná kolaborace Dior X Nike se odsunula na neurčito. Většina z umělců se zamýšlí nad tím, jak se změní mentalita poptávky a nabídky a jestli konečně polevíme v našem zrychleném životě. Na druhou stranu nám to nedá a musíme se zamyslet – co bude s nespočtem dělnic, které pro tyto řetězce šijí oblečení a vychází s platem ze dne na den? Nebude to ještě větší katastrofa, než tady u nás?
Není všem dnům konec
Své o tom ví i Rihanna a další celebrity, které jedou se svou party dál – akorát na instagramu – třeba v desetihodinovém streamu z obývacího pokoje DJ a rappera D-Nice. A česká scéna by taky měla jet dál. Podpořte koho můžete – PR agentura Artspeak například založila web malynakupvelkapomoc.cz, který má za cíl podpořit malé české značky a podniky. Protože jak říká Vivienne Westwood – Investujte do kultury, ne do spotřeby.