Pink October se blíží! KLENOTA a Loono spojí síly v boji proti rakovině prsu.
Říjen jako Pink October je již tradičně měsícem prevence rakoviny prsu a pomoci nemocným ženám. Pro ten letošní vytvořil pražský šperkařský ateliér KLENOTA speciální designový přívěsek, jehož prodejí podpoří neziskovou organizaci Loono.
Symbolem boje proti rakovině prsu je již mnoho let růžová stužka a růžová barva obecně. Při navrhování šperku, z jehož prodeje poputuje 25 % částky na šíření osvěty ohledně ženského zdraví, se designéři v dílně KLENOTA inspirovali právě tímto motivem. Ručně vyráběný náhrdelník působí velmi něžně a žensky. Celý je zhotovený ze 14karátového růžového zlata a samotný přívěsek s růžovým turmalínem připomíná stočenou stužku. Kromě barvy drahokam s bojem proti rakovině prsu pojí i to, že podle narození náleží právě k měsíci říjnu.
Náhrdelník půjde do prodeje 1. října a zakoupit jej bude možné i v bílém nebo žlutém zlatě. Jeho cena bude 7 900 Kč a z každého prodaného náhrdelníku po celý měsíc říjen tak půjde 2 000 Kč na boj s rakovinou prsu.
Spojení, které dává smysl
Krása a zdraví patří k sobě. Žena je krásná, když se ve svém těle cítí dobře. KLENOTA vytváří šperky, které zdůrazňují krásu a jedinečnost každé ženy, Loono pečuje o zdraví těla. Obě poslání k sobě mají blíž, než by se mohlo na první pohled zdát.
„Charitativní činnost nepochybně patří k aktivitám naší firmy,“ říká Jarmila Slívová, majitelka společnosti KLENOTA, a dodává, proč se rozhodla podpořit právě Loono: „Je to tým mladých, zapálených lidí, kteří s nadšením šíří osvětu a inspirují k činům. Navíc to dělají s lehkostí a nadhledem. Jejich úsilí má velký význam.“
„Šperky jsou neodmyslitelně spjaty s ženskou krásou. Jsou to právě ženy, jejich síla a příběhy, které nás v tvorbě inspirují. Právě proto jsme zvolili dobročinný projekt, zaměřující se na prevenci rakoviny prsu a podporu nemocných žen,“ pokračuje Slívová.
Důležitost prevence
Rakovinou prsu v České republice onemocní přes 7 000 žen. Bohužel mnoho z nich přijde ke svému lékaři v momentě, kdy už je příliš pozdě. „Včasný záchyt nádoru je přitom naprosto klíčový. Až 90 % žen, u kterých je diagnostikován včas, se může zcela vyléčit,“ vysvětluje zakladatelka Loono Kateřina Šédová (roz. Vacková). „Neskutečně si vážím toho, že se společnost KLENOTA rozhodla podpořit naši kampaň #prsakoule a pomůže nám tak šířit osvětu o důležitosti prevence,“ dodává.
O ateliéru KLENOTA
České designové klenotnictví vzniklo v roce 2008 s vizí vytvářet kvalitní a nadčasové šperky, které je radost nosit každý den. KLENOTA navazuje na bohatou českou historii zlatnictví a šperkařství. Zakládá si na ruční práci, kvalitě a zásadách udržitelné módy. Soustředí se především na zásnubní a snubní prsteny, dále pak na náušnice, náhrdelníky a náramky. Profesionálové v ateliéru KLENOTA věří, že šperk by měl představovat trvalou hodnotu, specializují se proto pouze na výrobu šperků z pravých materiálů – 14k zlata, diamantů, drahokamů a perel.
O Loono
Loono je tým mladých lékařů, studentů medicíny a dalších profesionálů, kteří si uvědomují důležitost prevence a společně o ní učí širokou veřejnost. Již 8 let pořádá workshopy a webináře ve školách, firmách i na festivalech. Vzdělává v oblasti reprodukčního a duševního zdraví, prevence onkologických a kardiovaskulárních onemocnění. O zdraví a těle mluví srozumitelně a inspiruje ostatní, aby se o sebe starali rádi a včas. Záštitu nad Loono převzala 1. lékařská fakulta UK, odbornými garanty jsou lékaři z oborů gynekologie, urologie, kardiologie, dermatovenerologie, praktického lékařství, výživy, psychiatrie i psychologie.
Zdroj: KLENOTA