• Fashion News  • Vítězem Zalando Sustainability Award se stala švédská značka House of Dagmar

Vítězem Zalando Sustainability Award se stala švédská značka House of Dagmar

Zalando a kodaňský týden módy odstartovaly první rok společného tříletého strategického partnerství. V rámci kodaňského týdne módy Zalando vytvořilo jedinečnou virtuální zónu Zalando Greenhouse, kde módní milovníci můžou objevit prezentaci módních kolekcí. Finalisté Zalando Sustainability Award – značky House of Dagmar a Marimekko – se zde podělily o zákulisní informace k vlastním kolekcím, například k jejich inspiraci, nebo odvyprávěly příběhy jejich vášně pro udržitelnost. Závazky značky House of Dagmar převážily nad konkurencí a odnesla si vítězství. House of Dagmar a Zalando vytvoří exkluzivní kolekci, která bude dále zkoumat a objevovat udržitelná řešení.

Zalando otevřelo brány módním nadšencům z celého světa společně se startem kodaňského týdne módy. Greenhouse navozuje atmosféru kodaňských ulic, digitálně zobrazuje udržitelný design a ukazuje nové možnosti prezentace kolekcí. Kromě toho představuje inovativní technologie, které mohou posouvat celý módní průmysl dopředu směrem k udržitelnější budoucnosti. Díky většímu důrazu na udržitelnost a prvnímu ročníku Sustainable Awards, Zalando vyzývá značky, aby v rámci své tvorby přemýšlely udržitelněji a pomohly tak šířit pozitivní změnu.

Virtuální zážitek je součástí udržitelné strategie Zalanda s názvem do.MORE, díky které mají spotřebitelé stále více informací a inspirace k ještě udržitelnějším nákupům. Zalando si plně uvědomuje, že je součástí problému módního průmyslu a chce využít své zaměření, konexe a technogie a být i součástí jeho řešení. Cílem Zalanda je stát se udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.

Finalisté Zalando Sustainability Award, švédští House of Dagmar a finská značka Marimekko, se podělili o zákulisní informace k vlastním kolekcím, například k jejich inspiraci, nebo příběhy jejich vášně pro udržitelnost právě v Zalando Greenhouse. Obě značky mají šanci detailněji mluvit o tématech spojených s kolekcí a nabízí tak návštěvníkům se ještě více ponořit do příběhů a vizí o ještě udržitelnější budoucnosti od designérů samotných.

Závazky značky House of Dagmar převážily nad konkurencí

Cílem Ceny udržitelnosti je podpořit módní značky v jejich objevování alternativních přístupů k designu a produkci, aby samy přispěly k udržitelnější budoucnosti. Porota složená z expertů módního průmyslu posoudila strategie udržitelnosti obou značek včetně jejich kolekcí a úrovně jejich odhodlání i inovací. House of Dagmar oslovila porotu svou silnou ambicí v oblasti udržitelnosti, kterou značka implementuje v rámci udodavatelského řetězce. House of Dagmar získává finanční odměnu  v hodnotě 20.000 euro a partnerství se Zalandem, díky kterému vznikne exkluzivní kapsulová kolekce. Ta bude zohledňovat udržitelná řešení v materiálech, výrobním procesu, technologických řešeních i sledovanosti. Aby Zalando dále podpořilo finalistu, značku Marimekko, v ekonomickém růstu, nabídne svým více jak 35 miliónům zákazníků v 17 evropských zemích výběr produktů z její aktuálně představené kolekce.

“Jsme nadšeni, že můžeme vyhlásit House of Dagmar jako vítěze prvního ročníku Sustainability Award. Jde o další krok na cestě k hledání ještě udržitelnějších řešení. Těšíme se, že společně objevíme a zlepšíme použití materiálů, výrobní procesy a technologická zlepšení, která budou zrcadlit ambici a závazky všech zúčastněných. Cena za udržitelnost je pro nás opravdu důležitou iniciativou, díky které pokračujeme ve spolupráci a podpoře značek s cílem opravdové změny a pozitivního dopadu na lidi i planetu.” říká Kate Heiny, Director Sustainability v Zalandu.

Podle poroty je závazek House of Dagmar směrem k udržitelné budoucnosti evidentní. Se znalostí, že materiály tvoří až 70% ekologické stopy značky, je House of Dagmar odhodlaná odstraňovat neudržitelné materiály ze svého procesu a nahrazovat je udržitelnějšími variantami včetně recyklovaných materiálů nebo variant s nižším obsahem chemikálií a nižším použitím vody při výrobě. Jejich snaha podílet se na pozitivním dopadu je zaznamenána i v jejich nejnovější kolekci, kde je 90% materiálů označeno jako GOOD CHOICE – což naznačuje použití právě více udržitelných materiálů a také vzdělávání zákazníků v rámci jejich nákupních rozhodnutí. Značka si sama klade do cesty nejrůznější výzvy a už v roce 2017 začala měřit svůj roční “fibre footprint” a od té doby snížila spotřebu vody o 41%. Konečně porota ocenila porozumění značky celému dodavatelskému řetězci se zájmem o práva dělníků a dodržování všech standardů značky.

“Děkuji Zalandu, že z udržitelnosti dělá prioritu celého průmyslu a také moc děkuji, že jsme jako první získali toto ocenění. Jsme motivováni dělat ještě mnohem více – speciálně s rokem, který je za námi, jde pro nás o novou energii a motivaci. Jsme rádi, že jsme získali uznání za snahy a že se náš přístup k udržitelnosti dostal na vrchol – jde o něco, co děláme už více než patnáct let. Protože móda a udržitelnost nejsou sportem nebo hrou, rádi bychom tuto cenu, kterou přijímáme s pokorou, sdíleli  se všemi ambiciózními kolegy v branži. Jako tým děláme opravdu maximum v této oblasti, ale sami víme, že máme ještě dlouhou cestu před sebou. Tohle je pro nás postrčením k ještě vyšším cílům.” říká Sofia Wallenstam, Brand Director značky House of Dagmar.

Vítěze vybralo šest členů odborné poroty včetně modelky, enviromentální aktivistky Arizony Muse, CEO kodaňského fashion weeku Cecilie Thorsmark, CSO Global Fashion Agenda – Mortena Lehmana, poradce v oblasti udržitelnosti Dio Kurazawu, Director of Sustainability – Kate Hainy a Buying Director Premium & Luxury v Zalandu, Leny-Sophie Roeper. Členy poroty zajímala udržitelná strategie značek, jejich kolekce a také úroveň odhodlání k udržitelným zlepšením.

Zdroj fotografií: Zalando

Marketing manager