Péče o pleť dobývá raketovým vzrůstem TikTok
TikTok se stal díky 2 miliardám stažení a raketovému nárůstu 689 milionů uživatelů téměř přes noc nejrychleji rostoucí sociální sítí vůbec. A z nepřeberného množství virálních videí, které zde můžete zhlédnout, začíná jedna oblast válcovat všechny ostatní: skincare. Péče o pleť je novou modlou především technicky zdatné a inovativní generace Z, která přesně ví, co chce a chce to co nejrychleji. A právě díky ní se značka FOREO stala jednou z nejsledovanějších kosmetických značek na TikToku s neuvěřitelnými 160 200 000 zobrazeními!
Ještě předtím, než společnost ByteDance v roce 2017 koupila firmu musical.ly a vytvořila z ní celosvětově známou sociální síť TikTok, vnímali jsme ji pouze jako virtuální místo pro děti. Od té doby se ale hodně změnilo. Dnes je TikTok jednou z nejstahovanějších aplikací, studnicí inspirace, poskytovatelem cenných rad a tipů i cílem marketingových aktivit firem všech velikostí. Zejména pak těch, které se zabývají péčí o pleť. A protože každá akce má svou reakci, netrvalo dlouho a vznikli „skin influenceři“.
Rostoucí síla skin influencerů
Skin influenceři se specializují na péči o pleť a krásu, přičemž se svým publikem sdílejí nejen svou denní rutinu, ale také složitější témata, jako jsou například aktivní látky v produktech či příčiny kožních problémů. A na TikToku jsou stále populárnější. Hashtag #skincare pokořil 24,3 miliardy zhlédnutí, #skincareroutine dosahuje 5,9 miliardy a cílenější hashtagy, jako třeba #oilyskin se pyšní 137 miliony zhlédnutí. Není potřeba víc čísel, abychom si uvědomili, že cílová skupina kosmetických produktů je právě teď na TikToku!
Tentotrend potvrzuje i influencerka Barbora Ondráčková, která má na svém instagramovém účtu Fashioninmysoul přes 500 tisíc sledujících a úspěšně se věnuje již více než 10 let i svému blogu Voguehaus. „Před rokem jsem si vytvořila účet také na TikToku (@travelinmysoul), kde se mi během karantény zvedla základna sledujících o neuvěřitelných 214 000. Na svém profilu sdílím mix videí týkajících se cestování, módy a také kosmetiky. A pokaždé, když zařadím beuty produkty, se mi úměrně zvýší i počet komentářů a reakcí. Přestože se nepovažuji za beauty profesionála, plánuji podobných videí víc – myslím, že lidé vítají nejrůznější kosmetické tipy a triky, což je jedna z kategorií, které bych se do budoucna ráda věnovala,“ uvádí Barbora.
Dekorativka v zapomnění?
A svůj úspěch na TikToku vysvětluje i značka, která se umístila na první příčce: „Společnost FOREO vytvořila řadu průkopnických produktů, které na jedné straně rozpoutaly ve světě krásy revoluci, na straně druhé pak pohánějí rozvoj technologií v kosmetickém průmyslu. Název FOREO se v posledních měsících stal synonymem pro přístroje pro péči o pleť,“ říká CEO společnosti FOREO Boris Trupcevic.
Zatímco dřív sledovali zákazníci make-up tutorialy, které radily, jak zakrýt kožní nedostatky, dnes se zajímají spíš o samotnou péči. A ve středobodu se ocitají pleťové nástroje povzbuzující pokožku k tomu, aby si pomáhala sama. Například díky mikrojehličkování, které má na TikToku přes 148 milionů zhlédnutí, je aktivována tvorba kolagenu a zajištěna efektivnější regenerace pokožky. Skrze mikroskopické narušení kůže dochází k redukci vrásek, zpevnění kontur obličeje, zmírnění pigmentace a zlepšení vzhledu jizev.
Co se týče přístrojů pečujících o pleť, do centra pozornosti se dostávají také doplňkové produkty, jako jsou mini ledničky na kosmetiku. Tzv. „skincare fridge“ nachází své místo v kolekcích i takových značek, jako je Kylie Skin, kterou vlastní známá modelka a podnikatelka Kylie Jenner. Tyto ledničky jsou jen logickou reakcí na priority generace Z, pro níž je, kromě funkčnosti, u kosmetiky důležité také její přírodní složení, které se při pokojové teplotě rychleji kazí. A že se o životní prostředí zajímá stále víc lidí dokazuje i fakt, že má hashtag #skincarefridge na TikToku téměř 54 milionů zhlédnutí.
Udavatel trendů
TikTok se za dobu svého působení stal místem, kde se bez překážek sdružují lidé z celého světa bez ohledu na věk, pohlaví, rasu nebo vyznání. Trendy, které odtud vzejdou jsou hlasem větší části celku a reflektují potřeby zákazníků, na které mohou společnosti efektivně reagovat. To, že produkty FOREO řeší většinu požadavků na jemnější, sjednocenou, omlazenou a rozjasněnou pleť vypovídají o tom, proč se hashtag #foreo umístil na prvním místě vyhledávání v oblasti přístrojů pro péči o pleť.
Zdroj fotografií: Tik Tok Barbory Ondráčkové, Foreo Česká republika